een viertal prachtige plasticjes |
Volgens de Britse site Eurogamer zijn er vier creditcards te koop:
De Red Shark Cash Card voegt $100.000,-- toe en kost (waarschijnlijk) €2,50
De Tiger Shark Cash Card voegt $250.000,-- toe en kost (waarschijnlijk) €4,50
De Bull Shark Cash Card voegt $500.000,-- toe en kost (waarschijnlijk) €8,50
De Great White Shark Cash Card voegt $1250.000,-- toe en kost (waarschijnlijk) €16,--
Hiermee kan je dus sneller bezittingen vrijspelen in de multiplayer. De prijzen zijn in de online wereld anders dan in de singleplayer. Een auto van een miljoen in de solowereld kost ongeveer $150.000,-- in de multiplayer. Ook kan je vastgoed kopen in de multiplayer, het duurste betonnen design kost hier
$400.000,--. Niet alles is goedkoper in de onlinecomponent van het spel. Zo zal het tunen van auto's duurder worden en zijn de wapens een stuk prijziger.
Het titelscherm |
Raar is het wel dat Rockstar het mogelijk maakt om een voorsprong in het spel te kopen. Want bij de multiplayer in Grand Theft Auto IV was er veel kritiek dat er werd vals gespeeld en gecheat. Daardoor raakte het spel uit balans en stapte een heleboel mensen van het spel weg. Nu biedt de maker van het spel ons de mogelijkheid om een voorsprong te kopen. Dit kan de balans ook mogelijk verstoren, want wat als je mensen door dit geld te snel veel te goed worden. Dan is er voor de niet betalende spelers, zoals ik, er weinig aan. Maar het kan ook zo zijn dat de balans gewoon goed blijft en het vooral om vaardigheden zal blijven draaien. Toch blijft het raar, nu de maker al een miljard heeft verdiend, dat ze toch ook gebruik gaan maken van microtransacties. Nu krijg ik het beeld dat ze geen euro willen missen, ze krijgen het beeld van de krenterige Nederlander. Dat vind ik toch jammer, want ik had ze weer heel erg hoog zitten. De mannen van Rockstar.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten