Watch_Dogs speelt zich af Chicago. In deze open-world-action-advanture-third-person-shooter. Een erg brede categorie, waardoor we dus veel van de game kunnen verwachten. Het spel draait om de hacker Aiden Pearce en zijn avonturen in dit moderne Chicago. Zijn grootste wapen is zijn smartphone en dat is niet iets waar de overheid erg op voorbereid is. Zo kun je met je smartphone de gegevens van andere mensen stelen en kijken wie er achter de telefoon schuilt. Je krijgt zijn naam, strafblad en carrièrekeuze te zien. Natuurlijk kan Aiden veel meer met zijn beste wapen dan alleen maar mensen bespioneren zoals de Amerikaanse overheid dat ook zo goed kan. Zo beschikt hij over de mogelijkheid alle verkeerslichten op groen te zetten, kan hij beelden van beveiligingscamera's bekijken; eigenlijk kan hij alle elektrische systemen beïnvloeden. In de moderne tijd waarop als werkt met systemen en elektriciteit is kan hij iedereen uit zijn of haar comfortabele zone verwijderen. Zonder onze elektriciteit en smartphones zijn we opeens hulpeloos, en dat laat het spel in de eerste demo's ook goed merken.
Een vrouw achter het stuur?! |
Deze game is erg ambitieus, zo zit er een hele dynamische en grote stad in. Zijn er verschillende voertuigen die allemaal anders aan moeten voelen en zijn de missies in tal van manieren te spelen. Zo kan je rondsluipend zonder ontdekt te worden, maar kan je ook gewoon iedereen van je aanpak overtuigen met geweld. Verder heeft het spel ook een multiplayer die helemaal past in de setting van het spel. Zo kan je iemand anders zijn spel binnen vallen en probeer je die speler te hacken zonder dat hij je door heeft. Mocht hij er achter komen, dan begint er een kat en muis spel waarbij de gehackte, de hacker probeert uit te schakelen. Een mode die echt aansluit bij de sfeer van het spel. Daarnaast ziet het Watch_Dogs er ook er mooi uit en lijkt het een kwalitatief erg goede titel te worden. Verder lijkt het spel ook een beetje kritiek te hebben op de digitaliserende samenleving, hoewel dit niet hard op wordt uitgesproken, kan ik het altijd waarderen als spellen je ook aan het denken zetten.
Op het eerste gezicht lijkt bijna alles fantastisch. Alleen vraag ik me af hoe lang je smartphone krachten leuk blijven. Is er genoeg om te doen en varieert het spel genoeg? En kan je met een creatieve geest dit spel naar een hoger niveau tillen? Gezien de tijd die het spel in zijn presentatie heeft gestoken verwacht ik dat het wel snor zit bij Watch_Dogs qua variatie. Dit spel is voor mij tot nu toe het meest vernieuwende spel dat op de Next Gen uit komt. 22 november kunnen we met het spel aan de slag. Zeker als je een pc, Xbox 360, PS3, PS4 of Xbox One bezit dan zit je gebakken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten